Yang Terbaek!!!!

Nuffnang Ads...

Friday, August 6, 2010

MMS lalu...

aku penah dpt mms ni dr seorang hamba Allah yg sgt TERBAEK dimata aku..
tp mms tu dh hilang, tyme hp aku ade prob...
penat aku cari2 lagi, x jumpe2 pun..ttbe ade vid pasal crite ni kt Fb spe nth...die punye background music nye sebijik cm MMS tu...
trus aku amik...download skali...
-kalo awak ade lagi, bgi la kt sye lagi-
cerite ni memberi kesedaran terhadap kekurang bijakkan aku..
sehingga kan, aku jd seperti pelajar dibawah ni...
hayati la...
[jiwang gile dowh...xpe, layan~..haha]

pada suatu hari di sekolah,
seorang murid bertanye pade gurunuya.
ketika itu guru tersebut sdg mengajar mengenai kasih sayang.

pelajar:
cikgu, mcm mne kite nk pilih seseorg yg TERBAEK sbg org yg paling kite syg?
mcm mne kasih syg tu nk berkekalan?

cikgu:
ok kamu ikut ape yg sye suruh, kamu pergi ke padang. kamu berjalan di atas rumput sambil memandang rumput didepan kamu. pilih rumput yg PALING cantik tanpa menoleh kebelakang lagi walupun sekali. dh petik rumput tu, kamu bawa ke klas.

apabila pelajar tersebut pulang ke kelas, tiada sehelai rumput pun ditgnnye. cikgu bertanye kenapa tiada rumput yg dipilih?

pelajar:
td masa sye berjalan, sye carilah rumput yg cantik. mmg ada byk rumput yg cantik tp cikgu kate petik rumput yg paling cantik, maka saye pun terus berjalan ke depan sambil mencari yg paling cantik tanpa menoleh kebelakang. tp sampai dipenghujung pdg, sye tak jumpe rumput yg paling cantik mungkin ada diantara yang dibelakang sy td rumput yg paling cantik tp dah cikgu cakap tak boleh menoleh ke belakang semula, jd xdelah rumput yang saya boleh petik.

cikgu:
ya, itulah jwpnnye. maknenye bila kita telah berjumpa dgn seseorg yg kita syg, jgnlah kite mencari lagi yang lebih baik dari itu. kita patut hargai org yg berada didepan kite sebaik2nya. jgn kite menoleh kebelakang lagi kerana yang berlaku tetap dah berlaku. semoga yang berlalu tidak berulang lagi dan igtlah org yang paling kita sayang itulah yang paling cantik dan paling baik. walaupun nk ikutkan byk lagi yg cantik dan baik seperti rumput2 td...

nk tunjuk video tp xbley lak...coz ade bunyi2 nye skali...lagi jiwang karat thp gaban a..
haha...poyo

5 comments:

isaaimanmohamadkasim said...

wah wah.
layout baru lah. ni aku nak tukar jugak ni.
patut la haritu aku nampak kau jalan sorang-sorang kat padang wembley. carik rumput rupanya.
hahah :)

Aidil Salleh said...

mms ni dpt tyme asasi ok....dat gurl..remember??
haha

イムラン (IMRAN the fraxie) said...

huhuhu... lama tak bca sms ni.. rindu~

NISA' nis said...

er..touching plak bace entry nih..huhu

.alie. said...

ada tengok video ni kat fb ari tu...

tacing giler..