Yang Terbaek!!!!

Nuffnang Ads...

Sunday, August 15, 2010

who u really are???

salam ramadhan
ok...i need ur comments...

this really a teenagers issue...yeke?? haha....

who u really are??...
are u reflection of others or reflection of ur mirror?
setiap org ade pndgn sendri...kn3...
if u're reflection of others :
knp ko nk jd cm org tu lak...
ko x bersyukur ke ngn ape yg ko ade...
yes...kdg2 kite perlu follow da baik part of someone...rite??
tp kalo tu bkn diri ko...or, ko xmampu...
perlu ke ko hipokrit utk jd mcm tu...
i dont think so...
kalo nk hipokrit pun, kne la tepat pade mase n ketika nye....
if u're reflection of ur mirror :
jujur tu sgt pnting...kite x bley tipu diri kite...jujur sgt pun ssh gak...
tp ble jd hipokrit...x dosa ke???...yg pnting adlah menjaga hati..kn3...
selagi kejujuran kite x menyakitkan hati sesiapa...its ok...
selagi menjadi hipokrit itu mampu tidak mengguris hati...pun ok kot...
tp, kalo kite jujur n itu boleh sakitkn ht sesiape...ok ke???
or kite hipokrit semate nk jage hati org tu sedangkn, org tu lgsg xpenah nk jage hati kite??
atau...dgn kate laen...
kite jujur ngn org tu, tp org hipokrit ngn kite???

yg mane korg rase trok or yg mne patut wat???
tp...kalo jujur, bukan ke ini bley wat kn org tu berubah??
maybe not today...future...

JUJUR or HIPOKRIT
which better??
who u really are??


Until U Love Me
Nicole Scherzinger

you know sometime when u see your self
just see your self
someone not good enough
and though there's times when you feel like
you can't do nothing right
and then security takes ahold
obscures your vision of your soul
you can't see what's inside
open up your eyes

##: take a look in the mirror [tgk spe diri kite yg sebenar]
you're beautiful
take a moment to love
the one you are
learn to accept yourself [bersyukur atas ketentuan Ilahi]
'cause this that's true
you can't love nobody else
until u love u [xde spe mampu terima kite selagi kite x terima diri kite sendiri]

I know sometime its so hard to keep
up your self esteem
sometime u can feel so small
and its so easy to tell yourself
you're not worth much at all
when you aren't sure of who you are
now it's tearing you apart
you can't see what is true
change your point of view [berubah la! lihat pade yg nyata]

(back to ##)

find what is real is what's inside you [diri kamu yg sebenarnye, itulah yg TERBAEK]
know there's no one else in this world like you
take maybe just a little time to start and see
just who you really are [tepuk dada tnye selera..tgk muke kt cermin nu]

(back to ##)

###: take a look in the mirror
you're beautiful
take a moment to love
the one you are
learn to accept yourself
'cause this that's true
you can't love nobody else
until u love

take a look in the mirror
take a look in the mirror
hemm
take a look in the mirror
take a look in the mirror
you're beautiful

5 comments:

NORFA'EIZEN said...

salam...
pening aku baca...susah nye nk pilih,,,
huhu...bg aku lah...yg mempunyai pengalaman sendiri,,,yg pernah rasa dulu lain skrg lain...
memg susah nak berubah...kena fikir ape pndgn org kat kita bila kita berubah...sgt tkt nak berubah..pdhal bkn nak berubah ke arah yg jht pun..tp ..mmg betullah..susah nk puaskan hati semua org even kita xpenah cari mslh dgn org tu...

hanya pendapat,
oke...balik pd entry kau ni...perkataan hipokrit tu mcm xsesuai lah kalau kita x tau hati org tu...tp kalau dah terang2 dia mcm hipokrit tu,,,mgkn itu kelemahan...

jd jujur pun mmg best...tp kena gak kan jaga hati org...tp adeke org jaga hati kte betul2?baik kita ikhlaskan semua krn Allah supaya kita xpersoalkan ganjaran dr manusia...

kalau seseorg tu nak mencontohi org yg lbh baik...kalau diri dia rela,kita xleh sng2 kata dia hipokrit...dah dosa memfitnah...sbb Allah je yg tau segala isi hati kita...baik buruk kita Allah je yg tau...Allah juga xkan mentakdirkan kita dgn sesuatu yg kita xmampu...support lah org2 yg nak jd jujur or lbh baik...semua depend kat reason masing dan niat masing nape nk jd mcm tu...nice entry...=)

Aidil Salleh said...

yes...keikhlasan yg penting sme anda utk jd diri kite or utk menjadi seseorg yg lbih baik...

n hnye kite Yg Esa tau isi hati kite...ketentuan Nya mmg yg TERBAEK utk kite...bersyukur...

thnx 4 ur pandgn...

iqbalsyarie said...

haha...tak terasa nak menambah~sbb rasanya semua org tahu bahwa kita perlu sesuaikan diri dgn situasi.dan ya..sy setuju ngn norfae'zen.
Bulan puasa kita perlukan makanan rohani,kan?Mind to read?:) Latest entry,Tajuk :"pesona si Tudung labuh"

Aya de Luna said...

salam..entry yg menarik..

pndpt sy, setiap org ada identiti tersendiri..mungkin kita tak boleh nak puaskan hati semua org dgn menjadi diri kita, tp kita jugak tak boleh nk tipu diri sendiri dgn jd org lain (hipokrit)..

setiap org dh dikurniakan dgn kelebihan & kelemahan masing2..so,jujurlah menjadi diri sendiri selagi apa yg kita buat tak bertentangan dgn agama..

biarkan manusia menilai krna siapa kita di mata manusia x begitu penting berbanding siapa kita di mata Allah..wallahu a'lam.. =)

DAUD said...

perlu menjadi diri sendiri,
jangan riak dengan kelebihan,
tapi kalau saje2 nak perasan sikit ok la, haha,
n pandai2 absorb dari org lain,
agar kita jagi lebih baik dari hari ke sehari.

suggestion movie,
diari of wimpikid. lebih kurang la tajuk dia