Yang Terbaek!!!!

Nuffnang Ads...

Wednesday, December 22, 2010

bukan diriku

salam semua...tadi pergi hospital tengok geng baru upin ipin tu...still xde nme lagi...kalo abangnye, nme SYAFIKRI...yg adiknye ni xtau nk letak ape...any idea? comel woo....3.3kg...berat gak...tembam jugok laa...xtau laa bile boleh balik umah...2 3 hari lagi kot...
nak dijadikan story telling hari ni, isnin lepas kan episod akhir CINTA KIRANA..korang tgk?? haha...aku tgk woo...sinetron indon ni kebanyakannya aku tgk tau...walaupun episodnya mmg lame laa kan...kadang2 hal2 kecik pun diperbesarkan sampai berpuluh episod...kadang2 tgk cam geram gile, tapi layan gak..hampreh...sebab, curious nk tahu next episod...lagi 1, cerita indon ni senang faham balik, walaupun ko x tgk episod tgh2 ke...awal2 ke...sekali tgk kdg2 boleh faham...sebab diorg byk imbas kembali...tu yg lme tu...lagipun, kt org kt umah aku ni layan, so boleh laa dorg explain skit2 kan...haha...style crite indon ni...wah, aku siap tahu style...xboleh bla...style dorang yg aku perasan...pasal curang, lelaki tu dh engandungkan perempuan lain...kira dh berzina awal b4 kahwin la...tpi dgn org lain...kadang2 pasal hilang ingatan...ade gak pasal keturunan yg ttbe2 je ade kaitan...eh, kau anakku...eh, kau mak ku...eh kau bapakku...dan2 lak...tapi cerite indon ni ending die best, story die kite boleh nampak la..walaupun kalo dlm realiti mmg susah laa wujud drama camtu....serius hampreh!
skg ni sinetron BUKAN DIRIKU...hambek...layan laa ko...aku dh tgk episod 1...best wo...tp sah2 laaa mustahil bende ni wujud..ye dak? ade ke patut...orang mati, tp roh x mati...then roh tu masuk kt badan orang yg koma (hidup tp fikiran mati)..mustahil kan? nk dipanjangkan cerita lagi..roh tu masuk kt badan org yg bunuh jasad die...sebab dorg ni saling bermusuhan...lagipun tu je pilihan yg ade...dan2...nk ditambahkan perisa lagi...2 2 orang ni (roh ngn jasad tu) suka kt org yg sama...tp pompuan tu suka kt yg dh mati tu (roh)...tp die xtahu...dan, jasad yg roh tu duduk adalah musuh pompuan ni...ha...dhsyat kan cerita ni? papehal korg tgk laa sampai habis...sebab ahad ni aku nk balik usm dh...mmg xde astro laa kn...pastu korg cerite kt aku lak...can?? serius aku rase cerite ni best, camne die nk wat pompuan tu suka kt die balik...nantikan~

jap!
kenapa ttbe aku rajin berstory telling pasal sinetron lak ni...darah indon dh mengalir deras ke...haha...nth, serius aku excited lak ttbe nk suruh korg tgkkan BUKAN DIRIKU utk aku...
aku tgk gak cerite2 melayu ni...setakat cerekarama, telemovie tu boleh la...tp kalo drama yg pjg2 tu...susah aku nk layan...sebab cerite nye kdg2 merepek merapu meraban...ade gak laa aku layan, bukan xde lgsg...HIDUP MALAYSIA...MALAYSIA BOLEH...haha
musim2 cuti dok umah ni, boleh laa aku layan tv ni puas2...kalo dh start masuk U, mmg dh xtau perkembangn la kn....
kenapa aku layan indon...xkesah laa lagu ke sinetron...ko habaq mai, sinetron ape yg on going kt tv...tv3 alisa...tv9 cinta dan anugerah...astro ria bukan diriku...astro prima cahaya, safa dan marwah...ape lagi? hahaha...
ntah la..maybe sebagai penduduk jati KLANG...darah indon tu mmg ade gak la...eh, bapak aku keturunan jowo...haha...ye la, try korg usha kt perhentian klang lama yg kt mydin tu..cube korg berdiri SESAAT je...then korg tgk sekeliling, ade ke org MALAYSIA...mmg tidak la...aku rase sesape yg nk honeymoon kt indonesia tu xyah bazir duit la...korg g klang je dh cukup rasa mood indon tu...nk best lagi...naek bas dari KLANG ke MERU...haha...ko masuk je..then ble dh start gerak, ko tgk sekeliling...pergh!!! berderet beb...rakyat jelata INDONESIA kt MALAYSIA ni...nmpk tu...dh rase feel indon?? haha

wah....kalo aku duk bagi ceramah dgn teks pjg ni, mmg mahal laa org bayar aku kan...haha...ttbe mood menaip tu rancak lak...suke hati laa ade org bace ke idak kn...yg penting, next tyme ak boleh review entry2 aku lepas ni...kan3....mmg BUKAN DIRIKU...mungkin roh aku yg menaip, jasad aku tgh tdo? jeng3....

ok la...penat syudeh...td karaoke kt umah ngn family...haha..cam lame je aku x g karok kan...mmg hampreh a sore aku...weyh! ko pikir kalo ko dh biase karok, sore ko sedap ke? haktui...haha...sore dh mmg xsedap, nk salahkn dh lme x g karok lak...adoyai...
dh register kursus tadi, overall ade 16 unit, supposed to have titas to be 18 unit, tp x boleh register, automatik kot...biar je la...then, ade extra 2 unit...skg dh ade 7 subjek including titas... kalo nk cukupkan 20 unit, pack sgt lak...tgk jadual pun td klas penuh je...rest laa dulu kn...boleh? ke better amik bahasa....pining...lagipun 3 unit kosong aku tu, dh isi 1 unit sem lepas...2 unit lagi xtau bile nk isi...hmm...

p/s : ingat siapa diri kita, jangan lupa asal usul!

3 comments:

khairi90 said...

wehh... aku suka cite safa dan marwah.... mmg slalu melekat kt tv pkl 1 hehehe...

No name said...

bru td aku pelik n tnya knp org suke sgt layan cite nie... huhuhu

CikCinta said...

cte niyh bole lyn lagi aa .