Yang Terbaek!!!!

Nuffnang Ads...

Monday, December 13, 2010

Sukan Rakyat 1 Malaysia

salam 1 Malaysia

sebelum korang truskan membaca entry aku ni, ringan2kan laa tgn anda utk open new tab
vote BLOG 348 pilihan 9 utk KATEGORI BLOG BARU 2010 PILIHAN
tolong laa ye..undi byk...TERIMA KASIH
.........................................................................................

ha, entry kali ni nk share laa skit, aktiviti aku tyme g USM seminggu tu...
ade sukan rakyat...
dtg isnin..berkampung seminggu kt usm tu...ha, bz la kunun...sempat tgk ngangkung lagi..haha...makan je lebih...haha...
event start jumaat dgn pendaftaran peserta, n dinner majlis perasmian
sabtu nye peserta ade klinik sukan rakyat, ha nk ajar proper way of sukan rakyat ni dimainkan...ye la, lain2 tempat, macam2 nama ade utk sukan rakyat ni..kt sini, JABATAN WARISAN dh standardised kan la...kire dh ade format tersendiri utk main sukan in secara kebangsaan...malam tu ade MALAM MESRA pelajar USM, PESERTA n KOMUNITI KAMPUNG SG. KECHIL...macam2 pesembahan kebudayaan dari kedua-dua pihak...nasyid, tarian dari pelbagai bangsa, nyanyian, dikir barat, boria...macam2...best gilak...makan masakan kampung lagi tu...mmg sedap weyh...gulai ikan masin, ayam goreng, ape nth...sodap...ade gak kes hilang NOKIA E72, suspek adelah golongan makcik..sadis kan...hey makcik, tlg laa beringat ye...adoii
ahad event terbesar la...KOMUNITI dari pelbagai KAMPUNG datang ke USM utk SUKAN RAKYAT 1 MALAYSIA...masa ni mmg meriah laa...hampir 500 orang ada laa...macam2 kerenah org kampung ade...biasa la kn..makcik pakcik....bawa anak2 lagi  tau...cuti sekolah laa gamaknya...mmg penuh laa budak2...
ada 10 sukan yg dipertandingkan secara santai...suka2 berhibur...
DAM HAJI, GUSTI LENGAN, TINGTING, CONGKAK, BATU SEREMBAN, KONDA KONDI @ KETUK KELI, SEPAK RAGA RATUS, SEPAK BULU AYAM, GALAH PANJANG, LAGA AYAM
ha, meriah weyh...rugi laa sape2 yg x join event ni...
ni ade skit gambar dari FB mmbr aku...hehe...
LAGA AYAM...ha, dorg sendiri jadi ayam..laga laa korg...

BATU SEREMBAN...ade 10 level kan...pergh..susah dowh...aku try gak, hancus...haha

KETINGTING...game ni ade 3 level x silap aku, yg atas ni, level 1..2. kt tgn..3 letak atas kepala then jengket...penah tahu? aku pun baru tahu kt sini...TERBAEK

CONGKAK...ni macam biasa la kn..ade rumah terbakar skali, tp tyme pertandingn, ikut time..coz jimat masa...

GALAH PANJANG..haha...game ni paling meriah, serius best...main 4 vs 4...mmg mandi lumpur laa tyme ni...

GALAH PANJANG..nmpk tu, budak U lawan ngn budak kecik dari KAMPUNG mane nth...haha

SEPAK RAGA RATUS...xtau kenapa ade ratus...sapa timbang paling byk die menang...

GUSTI LENGAN..ha, gune lengan weyh...meriah gak game ni...siku xboleh lari dari lubang yg dilukis...

KONDA KONDI @ KETUK KELI...game ni pun best, teringat dulu masa main tyme kecik2...balik sekolah je..trus main...lebih kurang je main tyme kecik2 dulu...

DAM HAJI/AJI...game ni paling lame...15 minit, kalo xde  pemenang, kite kira pintasan maut..spe paling cepat dapat haji die menang...
DAM HAJI/AJI...ha, aku jadi hakim utk game ni..nmpk tu...fokus tau...
ni bukan gambar2 dari kamera aku tau...coz aku xsempat nk snap..kan aku jadi hakim utk DAM HAJI..lama gile..habis je game aku..semua dah settle gak...adoi..melepas nk tgk game laen bermain...

so, korg dh tau skit2 kan pasal game sukan rakyat ni...ha, ayuh laa korg main...kite martabatkan SUKAN RAKYAT..supaya xlapuk dek hujan, xlekang dek panas...aik, btol ek? ok...papepun, hanya GENERASI kini dan mendatang yg mmpu kekalkan industri SUKAN RAKYAT ni...kan3...

ok...
...........................................................................................
VOTE BLOG 348 PILIHAN 9 UTK BLOG PILIHAN MALAYSIA
kategori BLOG BARU 2010 PILIHAN
di SINI
hanya korang yg mmpu mngubah blog ni...
mode : KEMPEN
ayuh!!!
TERIMA KASIH

2 comments:

ijat said...

pergh..layout tebaru..
mana bro meo yg gagah pekasa..xbelawan gusti lengan kah?
pape pon 438 mmmg TARBAEK!!
haha

Unknown said...

oit 348 weyh...jgn slh vote lak...vote a byk2.gune lain2 browser...haha....
ni bukan camera aku, aku aik dari album spe nth...haha