Yang Terbaek!!!!

Nuffnang Ads...

Thursday, March 31, 2011

khamis malam jumaat? ngeh3 : Tatapan Penuh C.I.N.T.A

salam malam jumaat ye
malam yg indah ni kan...
elok laa kalo kite wat ibadah skit kan...
cth..after maghrib kite solat hajat ke kan....
bace yassin ke kan...

so, dh malam2 cmni...aku bg laa sedikit petua...
xde laa petua sgt...sbb aku pon mude lagi...
x kawen lagi pon...
aku xpenah laa try wat bnde ni lagi...
tp tatkala aku blogwalking td...
wah...
aku sgt tertarik ngn entry ni..

BLOG TERBAEK...segalanya ade kat sini tau...wajib TERJAH




Pernahkah anda menatap orang-orang terdekat anda ketika saat dia sedang tidur?
Kalau belum, cubalah sekali untuk menatap mereka saat mereka sedang tidur.
Saat itu, yang nampak adalah ekspresi paling suci dan paling jujur dari seseorang.

Seorang artis yang ketika di pentas begitu cantik dan gemerlap pun boleh nampak biasa
dan jauh berbeza jika dia sedang tidur.
Orang paling kejam di dunia pun jika dia sudah tidur, tak akan nampak wajah bengisnya.
Perhatikanlah ayah anda ketika beliau sedang tidur.
Sedarilah, badannya yang dulu tegap dan gagah itu kini semakin tua dan lemah,
betapa rambut-rambut putih mulai menghiasi kepalanya,
betapa kerut merut mulai terpahat di wajahnya.
Orang inilah yang setiap hari bekerja keras untuk kesejahteraan kita, anak-anaknya.
Orang inilah, rela melakukan apa saja asal perut kita kenyang dan pendidikan kita lancar.

Sekarang, beralihlah.
Lihatlah ibu anda
kulitnya mulai berkedut dan tangan yang dulu halus membelai-belai tubuh bayi kita itu
kini kasar kerana tempaan hidup yang sukar.
Orang inilah yang tiap hari mengurus keperluan kita.
Orang inilah yang paling rajin mengingatkan dan mengomeli kita semata-mata kerana rasa kasih dan sayang,
dan sayangnya, itu sering kita salah ertikan.

Cubalah menatap wajah orang-orang tercinta itu :
Ayah, Ibu, Suami, Isteri, Kakak, Adik, Anak, Sahabat, Semuanya.
Rasakanlah kuasa cinta yang mengalir perlahan disaat menatap wajah bersih yang terlelap itu.
Rasakanlah getaran cinta yang mengalir deras ketika mengingat
betapa banyaknya pengorbanan yang telah dilakukan orang-orang itu untuk kebahagiaan anda.
Pengorbanan yang kadang tertutup oleh silap faham yang kecil
Entah kenapa selalu sahaja nampak besar.

Secara ajaibnya, Allah mengatur agar pengorbanan itu
agar boleh dilihat melalui wajah-wajah jujur mereka semasa sedang tidur.
Pengorbanan yang kadang melelahkan namun enggan mereka ungkapkan.
Dan ekspresi wajah ketika tidur pun mengungkap segalanya.
Tanpa kata, tanpa suara dia berkata :
“betapa lelahnya aku hari ini”.
Dan penyebab lelah itu?
Untuk siapa dia berlelah-lelah? Tak lain adalah kita.

Suami yang bekerja keras mencari nafkah, isteri yang bekerja keras mengurus dan mendidik anak, juga rumah.
Kakak, adik, anak, dan sahabat yang ada dalam hari-hari suka dan duka bersama kita.
Resapilah kenangan-kenangan manis dan pahit yang pernah terjadi dengan menatap wajah-wajah mereka.
Rasakanlah betapa kebahagiaan dan keharuan yang muncul  jika mengingati itu semua.

Bayangkanlah apa yang akan terjadi jika esok hari mereka “orang-orang dikasihi itu” tak lagi membuka matanya selamanya .

Semoga kita renungkan bersama..


nak lagi dari blog ni? terjah sini : SITEMAP

mesti ada yang sayu membace malam2 cmni kan...
meh laa kite try...tatap wajah insan kesayangan kite...
yg ade kt umah...tatap ahli rumah tu...
yg kt hostel...tatap roomate tu...
dimana pon anda..tatap wajah insan sekeliling anda tyme dorg tidur...
kerana hari2 anda...sentiasa dikelilingi mereka...

p/s : esok aku balik umah....dgn bahagia aman damai makmur dan sejahtera nye...
wahh...sgt teruja...setelah 2 bulan aku x balik...wahh...
bas esok pukul 11 pagi...Parit Buntar - Klang...
my parents dh tggu aku tu...ngeh2...
malam ni nk siapkan keje skit utk dihntr hari isnin ni...
then berkemas...then tidur dgn ceria...
mne tau rummate aku tgok muke aku ke...HAHA....aku ceria, mesti die bahagia...

p/p/s (ade ek shortform cmni?): lately aku 'ter'rajin update blog lak..sehari smpai 2...haishhh...lepas balik umah...dh xde dah..ok...
aku nk study...
kalo update pon pasal exam je la...ilmiah...ngee 

p/p/p/s (berapa byk p dah.) : entry panjang, hope beri inspirasi! 

4 comments:

shinoda said...

weyh..hg balik kn3?tlg tatap muka si aqil tembam tu yek...eh jap...asal aku bg pesanan mcm ni plak?ahaks!pape j la...sje nak menyemak kat cni...lalalala

Aidil Salleh said...

HAHA...oraite, nnt aku gonyol2 die...eh bahasa daa ni...HAHA....
xkesah laa mneyemak ke ape...ko still no 1...HAHA....thnx...
hang pon balik kan...

shinoda said...

of coz..2 minggu berturut2..haha

me suya said...

tatapan penuh cinta erk??