Yang Terbaek!!!!

Nuffnang Ads...

Saturday, July 9, 2011

baru ku paham

salam.

post kali ni menampakkan kesedaran dalam diri aku.
baru aku tahu ape itu penat lelah.
baru aku tahu ape itu perancangan.
baru aku tahu ape itu kesabaran.

pergh.
genap sebulan aku keje.
dengan rase penat, letih. tp bile fikirkan pengalaman dan kewangan. semua itu hilang.
7hb haritu baru aku dapat gaji.
syukur Alhamdulillah.
Gaji pertama dalam hidup aku!!! hasil usaha aku!!! hasil penat aku!!!
nk tunggu sebulan tu punye laa lame.
nasib baek die bagi gaji sikit2...means, tgh bulan nnt ade lagi balance la..which is good laa kan...
xde laa dapat gaji trus habis, n tgh bulan dah menganga je kan...
ni baru 2 hari pon dh terase cm dh nk hbs je..
ttbe rase gaji tu MMG x cukup.
"haa, baru ko tau macam mne bile ayah dapat gaji, nk bayar hutang tu la..ni la..bli tu laa, ni laa"
uh baru aku sedar...
bile aku kire2 gaji aku dapat banyak tu, aku dh rase cukup byk dah..
tp bile dh dapat kt dalam tgn...ah! sikit laak rasenye...
papepun, aku kne bersyukur laa kan dgn rezeki atas usaha aku ni..
dan fikir balik ape yg ayah aku cakap tu.
aku kne plan nk wat ape utk duit tu, jgn gune sesuke hati. lunaskan hutang2 penting. then baru fikirkan diri sendiri.

jgn bazirkan duit anda utk sesuatu kehendak!
ye ke?

aku dh cukup BERSIH laaa! *ttbe

p/s : perlukan perancang kewangan! *gaji baru ciput je, dh nk perancang kewangan bagai...haktuih!

6 comments:

me suya said...

betul.. sangat perlu

♥suNa husNa♥ said...

tersangat2 la perlu perancang kewangan tu biarpun baru dpt 1st gaji....

Aidil Salleh said...

kan...hehe...kne wat borang jawatan kosong ni..jwtn dalam hati! hehe

iPai said...

uhuh .. betul tuh .. aku pun baru nak belajar susun2 sikit ni .. uhuh .. bagus laa kalau dah sedar awal

paan said...

aidil..ble nk pas gaji ko sket dkt aku..sob3~aku pokai ni..hehe.bia la aku jd perancang kewangan ko.kewangan ko,kewangan aku jgk!heee..

Aidil Salleh said...

ipai: btol...tp kalo duit jpa yg masuk tau laa cmne...

paan : yo laaa tu...ko kt sne kan msyuk...dh 2 bulan keje xkan xdpt gaji lagi? huhu