Yang Terbaek!!!!

Nuffnang Ads...

Friday, March 18, 2011

[18SX ] renungan bersama..ngeee

salam jumaat semua

mcm terlmbt skit nk share bnde ni...
spatutnye semalam kan..
haishh...baru ade feel skit...
tp xpe laa....
pada sesiapa yg berkenaan..
wat laa minggu depan ke...

entry khas utk org bekahwin
tetapi, pengajaran utk si bujang n si anak dara...
ngeh3...

ok..entry ni aku amik dari blog yg mmg TERBAEK giler
semua entry GELAK JE...
meh TERJAH ke blog ni...GELAK JE

entry ni aku amik kt page ni ...



Seorang lelaki berusia lima puluhan baru sahaja kematian isteri akibat penyakit kronik. Jiran sekampung menawarkan beberapa perempuan untuk dijadikan isteri dan teman hidup barunya. Alasan mereka beliau perlu berkahwin semula memandangkan anak-anaknya sudah besar malah tinggal jauh di bandar dan tiada orang yang akan menjaga makan, minum, sakit, pening si duda itu. Setelah meminta tempoh dan berfikir sedalam-dalamnya dia pun bersetuju untuk berkahwin. Selepas memilih dari beberapa orang calon isteri yang ditawarkan oleh orang kampong maka dia pun berkahwin dengan seorang perempuan yang agak muda berusia dalam lingkungan dua puluh lima tahun. Selepas majlis pernikahan mereka pun hidup bersama seperti pengantin baru yang lain….


Isteri barunya sering ke surau pada setiap petang Khamis mengikuti
kuliah agama yang sering diadakan secara mingguan dengan pesyarah
jemputan yang diundang khas mengajar agama di kampong tersebut.
Suatu petang selepas pulang dari kuliah agama di surau dia menceritakan apa yang didengarnya dalam kuliah tersebut.


“Abang, abang nak tau tak, ustaz kata bila suami dan isteri itu
bersatu/bersetubuh kannn… abang kann… dengan cara yang betul dan menjaga syarat yang betul maka pasangan tersebut akan mendapat pahala sama seperti membunuh 10 ekor syaitan”.


Kata si suami “ye kerr… tak apa malam ni malam Jumaat, masa yang
sesuai untuk bunuh syaitan kann, betul tak sayanggg…” sambil ketawa.


Si isteri hanya tersenyum panjang. Selang dua hari kemudian, si isteri
berkata, “Banggg, jom kita bunuh syaitan bang…”. Si suami tersenyum panjang.


Selang dua hari kemudian, si isteri berkata lagi, “Banggg, jom kita bunuh syaitan bang…”.
“Tak pe… tunggula malam nanti”.
Esoknya si isteri berkata lagi, “Banggg, jom kita bunuh syaitan banggg…”. Si suami diam sambil mengangguk lemah.
Esoknya si isteri berkata lagi, “Banggg, jom kita bunuh syaitan banggg… “.
Si suami tiba-tiba marah dan berteriak … “Ayang nie nak bunuh syaitan ke nak bunuh abang…!!!”



p/s : ni laa kalo dh tua, tp nk yg muda..kan dh x larat...HAHA...just renungan bersama di jumaat hari...chill!!!

3 comments:

光 HIKARI said...

gambr kat atas tu wat aku chuak je.. igtkan ape la td... hahaha

Aidil Salleh said...

gmbr ihsan google ek...HAHA
itu konon2 nye bagi org beriya nk tgok laa entry ni...can? HAHA

xcyber said...

wow... 10 ekor syaitan..
bnyak tuh